New Page 1

 

ΑΓΚΙΡΕ Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (Aguirre, der Zorn Gottes) - 1972

Σκηνοθεσία : Βέρνερ Χέρτζογκ

Πρωταγωνιστούν : Κλάους Κίνσκι, Ρούι Γκερέρα, Ντελ Νέγκρο

Δέκατος έκτος αιώνας, μια ομάδα Ισπανών κονκισταδόρες υπό την ηγεσία του υπερβολικά φιλόδοξου Δον Λόπε Ντε Αγκίρε προσπαθεί να βρεί τη γεμάτη χρυσάφι πόλη του Ελ Ντοράντο διασχίζοντας τη ζούγκλα του Περού.

Το Ελ Ντοράντο ήταν μια τοποθεσία μύθος αλλά οι μύθοι που ακολούθησαν και ακολουθούν ακόμα αυτή την ταινία είναι ακόμα περισσότεροι. Καυγάδες Κίνσκι και Χέρτζογκ στα όρια της απειλής με όπλο. Απειλές του πρωταγωνιστή να αποχωρήσει από τα γυρίσματα αν δεν απολυθεί σχεδόν όλο το τεχνικό επιτελείο, σενάριο που γράφτηκε σε δύο μέρες και το μισό μέσα σε πούλμαν ποδοσφαιρικής ομάδας στην οποία έπαιζε ο σκηνοθέτης, κάποιοι από τους συμπαίκτες το έριξαν στο ποτό πανηγυρίζοντας μία νίκη και ένας από αυτούς ξέρασε πάνω στο σενάριο....και φτου κι από την αρχή, ο θρύλος λέει μάλιστα ότι το δεύτερο σενάριο ήταν τελείως διαφορετικό από το πρώτο. Κάποιοι από τους πρωταγωνιστές που ήταν όντως Περουβιανοί ινδιάνοι υποστήριζαν ότι ο Κίνσκι ήταν δαιμονισμένος κι έκαναν τελετές εξαγνισμού. Και τέλος τα γυρίσματα που έγιναν στα δάση και στη ζούγκλα του Περού γύρω από τον Αμαζόνιο έφεραν αρρώστιες, εξάντληση και απίστευτες εντάσεις.

Η τέχνη όμως θέλει θυσίες, ο Θεός του σινεμά έβαλε το χέρι του και τελικά η μεγάλη οθόνη υποδέχτηκε ένα μινιμαλιστικό αριστούργημα το οποίο πολλά κινηματογραφικά περιοδικά το θεωρούν σαν μία από τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Αφήγηση που συχνά θυμίζει ντοκυμαντέρ, κοντινά πλάνα που σε κάνουν μέλος της αποστολής, και ένα σενάριο με λίγους μεν αλλά ουσιαστικότατους διαλόγους δε. Και μια και μιλάμε για σενάριο, μεγάλο κομμάτι του έχει αναλάβει η ίδια η φύση γύρω από τον Αμαζόνιο και ο Χέρτζογκ το χειρίζεται όλο αυτό με μαεστρικό τρόπο, είναι τόσο πειστικά όσα βλέπουμε ώστε νομίζεις πως ακόμα και η κάμερα είναι του 16ου αιώνα.

Ένας αληθινός θρίαμβος του σινεμά ο οποίος κατηγορήθηκε για τις ιστορικές του ανακρίβειες όμως ο σκηνοθέτης δεν κρύφτηκε ποτέ, όντως άλλαξε πολλά από τα πραγματικά γεγονότα αλλά ο σκοπός του εξ αρχής δεν ήταν να γυρίσει ένα ιστορικό φιλμ αλλά μια ταινία πάνω στην προδοσία, το πάθος για την εξουσία, την απληστία και την παραφροσύνη, το πέτυχε απόλυτα κι αυτό όχι μόνο χάρη στη δική του ικανότητα αλλά γιατί είχε βρει και τον ιδανικό πρωταγωνιστή, με τον οποίο εκείνη την εποχή σχεδόν κανένας σκηνοθέτης δεν ήθελε να συνεργαστεί, αλλά ο Χέρτζογκ πίστεψε σε αυτό το καμμένο χαρτί και παρόλο που ο ένας ήθελε να σκοτώσει τον άλλον και συχνά αντάλλασαν τις πιο άγριες βρισιες η χημεία ήταν ιδανική.

Αξίζει βέβαια να σταθούμε και στο πόσο πετυχημένα έχουν ντυθεί μουσικά ορισμένα εκπληκτικής ομορφιάς πλάνα από το συγκρότημα των Popol Vuh, αξίζει επίσης να αναφέρουμε και την φωτογραφία του Τόμας Μάουκ που φέρνει στα μάτια μας πίνακες ζωγραφικής. Φίλμ που κόστισε μόλις 370.000 δολλάρια εκατόν είκοσι από τα οποία ήταν η αμοιβή του Κίνσκι. Αρκετά βραβεία και αρκετές υποψηφιότητες και για να κλείσουμε με τους θρύλους, φημολογείται ότι ο Χέρτζογκ αποφάσισε να κάνει την ταινία διαβάζοντας μόνο μία παράγραφο από τη ζωή του Δον Λόπε Ντε Αγκίρε.

Πρόσφατες ηχογραφημένες εκπομπές

Χορηγίες Επικοινωνίας

  • Login Form

L

o

g

i

n